Alla inlägg den 13 september 2010

Av inka - 13 september 2010 20:51

Japp, nu har jag varit med lilla Roland till veterinären. Jag var lite orolig att jag skulle komma till någon som inte kan fåglar men det gick jättebra och hon var väldigt duktig. Roland var inte särskilt förtjust, trots att han är den tuffaste av alla undulaterna.

Jag fick medicin mot fotkvalster till alla mina fåglar så stora behandligen sätter igång i veckan. Jag hoppas VERKLIGEN att jag får min nya bur på torsdag, så jag kan humpa över nymfarna och undulaterna i den direkt. Det ger en bur mindre att sanera första omgången iallafall.

Jag smorde in Rolands fötter med olja idag för att lindra klådan och kväva ihjäl några äckliga små kvalsterdjur. Det verkar fungera. Han steppar inte längre lika mycket.


Jag somnade efter veterinärbesöket och den efterföljande middagen. När jag vaknade fastnade min blick direkt på något så snuskigt som två undulater som gökade. (nej, det är inte bara gökarna i skogen som gör sånt)

Elsa satt väldigt villigt på en gren med rumpan i vädret och Torsten var inte alls sen att haka på. Annat var det när de båda var unga och oskyldiga. Se bild nedan, två "småttingar" som inte ens gått igenom ungdomsruggningen. Elsa ser inte ett dugg snuskig ut utan blundar så fint... Det var tider det.

  


Jag fick meddelande idag om att mina rosa bourkesparakitungar och mina praktrosellaungar tagit sig till Enköping. Fantastiskt. Kunde jag så skulle jag åka ner pronto och hämta upp dem. Faaast, jag har inte burarna i ordning, inte pengarna heller och det vore dumt att åka innan alla fåglar är samlade. Det är ändå en såpass lång bit att köra att man inte bara gör det över en helg. Tyvärr kostar ju bensinen också. Tänk om den var miljövänlig och dessutom gratis. 


Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards