Alla inlägg den 15 september 2010

Av inka - 15 september 2010 16:22

Det var då ett himla besvär att få tag i propylenglykol för att kunna blanda med Ivomecen jag ska behandla fåglarna med. Det har varit ett sjå med att ringa runt till apotek och grejer bara för att få veta att jag trots allt behövde ett recept. Var då tvungen att ringa djurkliniken för att få ett. Så nu är det bara hålla tummarna för att det finns propylenglykol inne. Det SKA finnas en flaska på ett apotek men med min tur hinner väl någon köpa den... Då blir det svårt. Den är nämligen slut hos leverantören, så då får jag vänta.

Man kan bli tokig för mindre. 

Jag har ringt favvobutiksägaren idag för att fråga om jag får hämta mina grejer direkt om de kommer ikväll. Jag har ju inte fått min bur och har beställt en katarinaparakit så att Popsy inte ska behöva vara ensam. Hon skriker varje morgon efter de andra katarinorna. Hoppas att det kommer en polare till henne. Så jag hoppas att allt kommer ikväll, då är han så snäll att jag får hämta det direkt!

Favorit i repris: Vackra Popsy

  

Katarinorna som häckar verkar det gå bra för. Tre hela ägg blev det. Sammanlagt har hon lagt fem, men två gick sönder. Jag har varit lite orolig för att hon fått för lite kalk och att äggen därför blivit skörare men vi får ju se. Lyckas de inte den här gången får de vila. I slutet av veckan blir det att lysa äggen för att se om de är befruktade.

Papegojamadinerna ruvar fint. Snart borde äggen kläckas. Jag försökte tjuvkika in idag men se det gick inte. Även fast jag lyste med en lampa såg jag nada. De har byggt alldeles för bra den här gången. Jädrans också. Jag är ju så nyfiken!

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards