Alla inlägg den 2 september 2011

Av inka - 2 september 2011 21:34

Tog lite nya bilder på hamsterungarna idag. De blir tre veckor gamla imorgon!

Det är tre svarta hanar, två svarta honor och fyra dominant spot honor.

   

Hamstrar på burk

                


 

Sen har jag ringmärkt katarinaungarna. Förhoppningsvis sitter ringarna kvar så jag slipper göra om det.

   

Av inka - 2 september 2011 15:31

Idag har jag kört till Älvsbyn i ottan för att ta emot ett par splendidparakiter som kommit med tåget från Stockholm. Att köra 45 minuter klockan halv sex på morgonen är lindrigt om man tänker på att fåglarna åkt tåg i ett halvt dygn drygt. Plus att man kan fundera över hur lindrigt det är med en 45 minuters resa istället för att åka ner och hämta upp dem själv.

Jag är enormt tacksam för att en tjej jag bara träffat en gång ville hjälpa mig med det här. Känns helt fantastiskt.


Har varit in till stan en sväng och knallade förbi Akvariecenter. Där upptäckte jag något superbra! Mjölmask! Köpte en liten burk och tog hem till fåglarna. Ni kan ju fatta att vaktlarna blev utom sig av lycka! Jag satte ner hela burken så de fick ta allt de ville. Tuppen, Holger, tar upp maskarna och sen lockar han på sina hönor.

synd att Hedda är så ful bakom nacken sen hennes tupp plockade henne. Det växer inte ut igen...

   

När jag ändå sprang runt med kameran tog jag bilder av mina två nyaste kanarier och den vitbröstade gouldshonan jag bytte till mig mot lite akvariefisk.

En brokig hane

 

En intensivröd frostad, trolig hona, som tyvärr blir mer orange än vad hon är med kamerablixten. Fast hon lär ju ändå blekna när hon börjar rugga, jag ger inte mina kanarier färgfoder.

 

Gouldshonan

 

Sen hade jag två polare som hälsade på nedanför balkongen, när jag var ut och vimsade med kameran.

Bailey och Nancy var på prommis med min mor. Nancys husse och matte är bortresta i helgen och Baileys husse och matte ligger sjuka. Hundarna var iaf glada och pigga!

                              


På Akvariecenter fanns även en bok som jag längtat efter att köpa. Eftersom jag (tydligen) hade spenderbyxorna på mig så halkade den också med.

 

Jag tror jag har alla böcker i den serien. Tycker om dem!


Nästa vecka ska jag åka och kika på råttkullen som jag bokat ett par ungar ur. Jag är sååå kär i de toppörade agoutihonorna och så agouti hooded honan. Bilder finns på www.sannegustafsson.blogg.se

Har även bokat en himalayan hona. Ska nog ta och scanna in lite gamla bilder här framöver och då kommer jag att visa bland annat min himalayan som jag hade. Hon var supervacker. Morning Glory, hette hon. "Morran".

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards