Alla inlägg den 17 september 2011

Av inka - 17 september 2011 22:21

Ikväll fick jag ett oerhört sorgligt besked. Min bästa vän, Emma, har förlorat sin schäfer, Öb. En fantastisk och härlig hund som jag är stolt över att ha fått lära känna. Han drabbades av någon typ av förgiftning och trots att allt gjordes för att han skulle överleva, klarade han sig inte.

Öb var en snäll, mysig och levnadsglad kille. En pensionerad försvarsmaktshund som fått ett hem hos Emma under sina sista år. Bättre kunde han inte få det. Han fick verkligen vara pensionär och ha det superhärligt. 

Öb var en stark och självsäker kille med ett hjärta av guld. Han tillhörde de där allra mest sällsynta individerna som verkligen kan konsten att vinna hjärtan, var han än befann sig.

Jag ägnar den här kvällen helt åt Emma och Öb.


Öb i maj i år. Nio år gammal men glad och sprallig som en unghund!

 

       

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards