Alla inlägg den 30 september 2011

Av inka - 30 september 2011 08:06

Igår kväll upptäckte jag att min lilla kanariedam, Dunet, var rejält hängig. Hon har verkat pigg sen behandlingen mot luftsäckskvalster men plötsligt satt hon uppburrad på burbotten i ett hörn och försökte få värme av dvärgvakteln Hedda. Jag satte in alla akutåtgärder jag kunde. Tyvärr räckte det inte. Imorse fanns hon inte längre.

Hon var den allra sista överlevande av de fyra första kanarierna jag skaffade. Mamma till andra kullen kanarieungar tillsammans med Drutten.

Efter att han dog parade hon ihop sig med Jussi och jag hade hoppats på att få en kull efter dessa två men så blev det nu inte. 

 

Farväl käraste Dunet, du var älskad.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards