Alla inlägg den 8 september 2011

Av inka - 8 september 2011 20:58

Idag ska jag presentera mina nya familjemedlemmar, Zoia och Saphira!


       

Sååå jäkla mysigt att ha råttor igen! Minst en till kommer det att bli sen. Dessa två var ganska oplanerade men eftersom ena jag ville ha kommer att behållas av uppfödaren, så tänkte jag ta hem Zoia (svarta) istället för den. Kunde dock inte låta Saphira (blå) vara kvar ensam. Jag har velat ha en blå råtta länge och hon är verkligen helt underbar!


Min blåhuvade papegojamadinhane, Blåbert, har fått en hel massa energi efter kvalsterbehandlingen, som för övrigt är klar nu! Han verkar väldigt sugen på att häcka men Vira Blåtira dog ju tyvärr innan de hann få medicin. Så Blåbert flirtar med både gouldsamadiner och måsfinkar och så fort jag får tag i en partner åt honom ska jag ta hem en. Sånt där gör lite ont i mattehjärtat... 

Annars är det roligt att se att fågeln mår bra igen. Längesen han var aktiv på det här sättet! 

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards