Alla inlägg den 14 juni 2011

Av inka - 14 juni 2011 12:43

Om man är en mycket liten pointer som besöker sin husse på jobbet, kan det lätt hända att man blir väldigt trött och måste vila på en soffa efteråt...

 

Ares har varit helvild hela förmiddan, så vi bestämde oss för att ta en åktur till husses jobb för att hälsa på. Där var det enormt spännande! Flera gubbar, en hund, en grymtande kaffebryggare och läskiga skalbaggar på golvet som nyper fast i nosen.

Det är så roligt att se när valpar upptäcker nya saker. Skalbaggarna var ändå roligast. Han kunde inte låta bli dem fast det var dödsläskigt när de nöp sig fast.


Jag har knäckt koden till hur jag ska få honom att lägga sig ner så han kan lära sig ligg så småningom. Det går inte att köra nån sakta variant utan det är peppning som gäller, annars tappar han intresset och går därifrån eller ställer sig upp från sittande. "Kom igen då! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Vilken duktig kille!" Sen blir han så glad att han springer några ärevarv. Sötnosen.


Inkas första bebis är ringmärkt idag. Sista ungen ska märkas på torsdag. Det verkar inte som att sista ägget ska kläckas men jag väntar ett par dagar till innan jag slänger det.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards