Alla inlägg den 15 juni 2011

Av inka - 15 juni 2011 20:13

Idag har jag tagit lite bilder av undulatungarna, bland annat då bilden i förra inlägget. Roligast är det att se bilderna på Kiwi och Ronnys kull eftersom ungarna är lite mer olika färger. Jag är ändå väldigt nyfiken på alla ungarna, vilka exakta nyanser det blir och kön och allt det där. Trean hos Roland och Malva är en hona iaf, då hon är opalin. Jag älskar verkligen opaliner!

Pappa Roland som är grå opalin.

   

Efter morgonens fågelskötsel var jag ute på mina föräldrars gård med Lucy, Arrak och Ares. Vi hade världens hundträff där. Taxen Wilna kom förbi tillsammans med Bichon havanaisen Ebba. Dessutom kikade min brors fru förbi med Bailey, som hade varit ute och badat. Även grannens schäfer, Fie, rymde   och hängde med oss. Hon är fin Fie men det hade ju kunnat vara lite bra om vi sluppit henne en del av tiden.

Ebba är söt

     


Fie vill vara med

        


Wilna och Bailey

                


Fie spanar bakom knuten

 

                                    Fie "går hem" när Lucy blir sur

                                                


Ares är, till skillnad från sin storebror Nitro, faktiskt en riktigt behaglig valp. Nitro var också fin men han hade mycket svårare att slappna av. Ares har det naturligt.

   

När vi kom hem igen var han dödshungrig och hann inte ens ner från min säng innan han vräkte i sig maten. På bilden står han så också att han verkligen SER ut som en svältande liten valp... Rena skelettet.

 

Av inka - 15 juni 2011 11:40

Ronny och Kiwis bebisar växer och känns ganska tunga nu. Det är roligt med en kull där färgerna varierar som de gör här. Två mini-Ronny och en mini-Kiwi och så två som inte är lik nån av dem. Blir roligt att se vad de är för kön senare.

 

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards