Alla inlägg den 18 juni 2011

Av inka - 18 juni 2011 17:33

Igår bestämde jag mig slutgiltigt för att ta hand om tänderna på mina katter. Det var på tiden ansåg jag. 

Av någon anledning var det inte alls uppskattat. Felicia hade ingen tandsten alls, Gnista slogs för livet. Otto var lika snäll som vanligt och låg helt stilla. Sesams tänder var värst. Han hade ett ganska fint lager på tänderna längst bak, vilket föranledde att jag fick ta i lite grann. Han både morrade, fräste och spottade. Dessutom är han störst och har mest kropp att hålla reda på. Nåja, jämfört med att betala 2000 kr per katt för att få det gjort hos veterinär under sövning, så var det väldigt värt det.

Nu ska jag testa Aptus Bucacat tandpasta på dem. Kruxet är bara att man ska komma ihåg att ge det i munnen varje dag.

Kör redan med Bucadog på hundarna. Får se hur det fungerar. Det ger definitivt bättre andedräkt. Dock är det ju inte det jag mest bekymrar mig om, utan det viktigaste är att de slipper ont i munnen och tandlossning.


 

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards