Alla inlägg den 2 februari 2012

Av inka - 2 februari 2012 15:00

Idag har jag hämtat hem fyra gerbilkillar. Två av dem har bott hos mina goda vänners dotter som föder upp gerbiler. Gabbe gerbil har blivit pappa till några kullar men efter många om och men såldes han tillsammans med en av sina söner. 

I veckan hörde en släkting av sig till mig och undrade om jag visste någon som ville ha två gerbiler. Det visade sig vara just Gabbe och hans son som de nya ägarna tröttnat på. Jag blev arg med tanke på att de inte ens haft djuren så länge och ändå påstod att de hade det. Drygt två månader är absolut inte länge med tanke på att gerbiler ändå ofta lever i några år. Jag berättade det för mina vänner så deras dotter ska ta hem dem igen. Helt underbara killar är det!


Gabbe och hans lillpojk

 


                                           


Sen har jag hämtat hem två gerbilkillar till. Det är också en pappa och hans son. Pappan är supertrevlig och sonen är än så länge väldigt liten och söt. De ska flytta tillsammans med Gabbe och hans son och förhoppningsvis ska den vuxna hanen få para en superfin burmesehona. Det ser ut som att sonen blir en colourpoint och då bör pappan bära på det anlaget eftersom det är recessivt... tillsammans med en burmesehona borde det bli riktigt fina ungar. 

Här är de två snyggingarna

 


                                     


Pappa försöker smita



Bebisen är ju så gudomligt söt!

   


Jag tror jag behåller allihop själv.   


Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards