Alla inlägg den 18 februari 2012

Av inka - 18 februari 2012 21:32

Jag är så himla glad att Iowhai fått smått. Hennes ungar är nu nio dagar gamla och ser spännande ut i färgen. Tre av dem är helt vita. Om de sen blir just vita eller om det blir någon annan spännande nyans på dem vet jag inte. Just nu ser de bara helt enkelt kritvita ut och det vara verkligen inte något jag väntade mig. Jag längtar tills jag kan börja ta bilder av dem! Fem dagar kvar!

Gurkan verkar också dräktig. Hon har svällt upp litegrann. Det vore kalas om hon fick bebisar med Jukka igen. Jag är grymt förväntansfull!


Jag bekantade mig med en väldigt spännande hamsterhona i torsdags på jobbet. Hon såg först ut som en helt vanlig bandad creme men hade en svart, eller väldigt mörk, prick mellan skulderbladen. Frågan är om hon är en sk mosaik eller en väldigt speciellt tecknad sköldpadd. Det är ju nästan så man vill ta hem henne och provpara.   Samtidigt ska man ju skaffa djur för att man tycker om dem, inte för att ha dem som "studieobjekt". Finns hon kvar på måndag ska jag ta mig en extra titt på henne. Jag ÄR sugen.

Så här ser hon ut i alla fall

   


Av inka - 18 februari 2012 21:20

Idag har jag, motvilligt, insett att jag börjar bli sugen på en till groenendael. Detta är en väldigt delad känsla då jag dels inte tänkt skaffa fler hundar nu och dels tänkte mig en mer light-hundras eftersom belgarna ÄR arbetshundar. Ända sen jag började må bättre har dessa belgare spökat i huvudet och det gör det inte bättre att Arraks syster åkt till Helsinki för att paras med en hanhund som ser helt fantastisk ut. Dessutom har hans stygga uppfödare köpt sig en hanhund som är dotterson till en tik jag spanat på under många års tid och önskat mig valp från. Denna tik tror jag fortfarande lever och är i så fall 14 år i år. Med andra ord är hon pensionerad från avel men en del av hennes avkomma för alltså generna vidare.

Valpen har inte anlänt till norra Sverige ännu men när han gör det ska det bli fantastiskt kul att träffa honom! Jag är nog lite belgartokig trots allt. Om inte annat kan man se det i min soffa.


Stumpan. Kan knappt tro att hon är 15 år!

 


Racka

 

Av inka - 18 februari 2012 21:15

Tog lite nya fågelbilder idag. Bland annat den här på en av mina alldeles underbara splendidparakithonor



Oskar var sur och ville inte in i sin bur för kvällen. Så fort jag kom in i rummet flög han ut ur buren och gömde sig.

Oskar är för övrigt inte bara ruggig som han brukar med sin nakna hals, han verkar dessutom ha börjat rugga på riktigt.


Finksamling, kanarien Keso, Albin och lilla Iggy Pop


          


Ziggy Stardust, Popsy och dottern Amber, som bara ville moona idag



Mina Kycklingar har blivit stora!  

   

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards