Alla inlägg den 12 februari 2012

Av inka - 12 februari 2012 16:52

På morgonen kunde jag inte låta bli att ta en bild på Felicia när hon låg på rygg i kökssoffan. Jag tänkte inte ha någon kökssoffa efter flytten till hus men det känns konstigt att tänka på att vara utan. Det blir inte den jag har eftersom den både är för hög för att vara bekväm och dessutom ganska trasig... men vad vore mitt liv utan en soffa full av katter?



Elof följde med mig in i köket för att "mata fåglarna"

 



Gnista blev lite sugen på... kyckling???



"komsi, komsi lilla pippi"    

Av inka - 12 februari 2012 16:32

Idag hoppades jag på att få lite schyssta bilder på hundarna i finvädret. Tyvärr var varken jag eller Nitro och Ares husse såpass smarta att vi gick till ett ställe där solen nådde fram. Nejdå, vi gick NERÅT i en sänka, vilket resulterade i något skumma och suddiga bilder. Nåväl, what the hell liksom, man ser ju vad det är på bilderna... och de som man inte gör det på raderade jag.


Arrak, snömonster

 


Tre vildhjärnor. Man tror inte att Lucy är 15 år när man ser henne härja runt men åandra sidan så gör hon det väldigt få sekunder åt gången nuförtiden.



Lillefisen Ares. Han måste vara den gladaste hunden i världen. Han är lycka personifierad!




Mina svarta




Arrak tvärnitar

 


Glada killar!



   


Tyvärr var Arraks tassar lite ledsna. För ett några veckor sedan var han ute med Ares och hans husse i skogen och då hade jag inte trimmat bort pälsen och impregnerat tassarna, vilket gjorde att han fick isklumpar som han slet bort. Det orsakade små sår som såg ut att ha läkt. Tyvärr gick de upp nästan på en gång idag, så framöver blir jag tvungen att ha sockor på honom om han ska springa lös. Det har aldrig hänt förut att han haft så dåliga tassar och jag brukar vara väldigt noga, så det känns lite snopet. Nåja, det är bara att vårda dem så de får läka ifred. 


Nitro var med på promenaden men han gick i koppel med husse, så jag tog inga bilder på honom. Han ser ändå så sur ut när man tar fram kameran... (Se förra inlägget med Nitrobilder  ) För övrigt var det rena turen att jag fick nån bild på Lucy överhuvudtaget eftersom hon går bakom mig hela tiden när det är snö. 


Jag har stulit Nitro över natten, så ikväll blir det pointermys för hela slanten!

   

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards