Alla inlägg den 27 februari 2012

Av inka - 27 februari 2012 17:27

Ja, det må väl hända att han är lite naken runt halsen och saknar en fot, men han är ändå världens snyggaste morhuvade goja!

   

Av inka - 27 februari 2012 14:48

Idag var jag bara tvungen att ta bilder av de två marsvinen som verkligen stulit mitt hjärta och som jag hade gett mycket för att ta hem... det hela kompliceras bara av att jag har en katt som verkligen inte gillar marsvin. Han tycker så illa om marsvin att han protestkissar överallt om jag har marsvin hemma. Jag har ju faktiskt testat. Jag hade hand om två marsvin i ett par månader och det var inte många av de dagarna som det inte var kiss, antingen i sängen eller på ytterdörren. 

Ska jag någonsin ha marsvin, vilket jag gärna skulle, så måste jag kunna ha dem avskiljt från katterna. Det kommer jag inte att kunna i huset. 

Den dag dessa två herrar blir sålda kommer jag att få ont i hjärtat.

Northern Stars James Baskerville



Northern Stars Banarne



På jobbet sitter också mina nya fåglar. Där får de stanna tills efter flytten. Jag tycker att det känns alldeles för stressande att ta hem dem för att sedan packa ner dem och flytta på dem igen. Jag vill hemskt gärna ha hem dem men förnuftet får styra över känslan den här gången! Undulaten är en himmelsblå df dominantbrokig unghane och nymfen är en ung isabellpärlbrokig hona. Tror det är en hona åtminstone. Hade det varit en hane så hade det varit perfekt ifråga om könsfördelning här hemma men är det en hona så behåller hon å andra sidan sina helt underbara "pärlor". Hanarna förlorar dem då de färgar ut.

       


Sen är det ju lustigt värre att jag letat kanariehonor och köpt mig två "honor" som visat sig vara hanar. Åtminstone den ena är en säker hane. På jobbet ligger det två damer på ägg i samma matskål. Snopet värre. Tyvärr är jag nu så fäst vid de där jag skaffat mig så då har jag hellre överskott på killar än byter ut nån. 

 

De vet sannerligen hur man roar sig, de där...

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards