Alla inlägg den 9 februari 2012

Av inka - 9 februari 2012 22:43

Igår hade jag två fina killar på besök. Medan jag och deras husse satt och smaskade god mat låg de och bara myste. 



Tog några bilder på väg till jobbet idag då jag fick skjuts och inte körde själv. Det är så vackert att man svimmar varje gång man går ut.

       


Pippifåglar på jobbet

   

Av inka - 9 februari 2012 17:22

Ännu igår var jag tveksam till om Iowhai verkligen var dräktig. Hon hade inga tydliga bebisbulor på sidorna, även om hon verkat något mer spänd runt magen. Alla andra hamstrar har verkligen putat helt vansinnigt sista dagarna. Nejdå, inte Iowhai. Så igår klargjorde jag för mig själv att jaja, blir det inget så blir det inget... och blir det så blir det säkert inte så många. Misstänkte ändå att hon var dräktig med tanke på att hon stökat så mycket i buren de senaste dagarna.

Döm om min förvåning när jag nyss försiktigt öppnade holklocket (jag använder undulatholk, med öppningsbart lock, till hamstrar som ska föda eftersom man då slipper lyfta på ett helt hus och störa för mycket) och kikade ner. MINST TIO små marsipangrisar låg det där inne. Det stack upp så många att jag hade svårt att räkna dem. Tänk så fel man kan ha...

Mamma Iowhai verkar ha skött det alldeles utmärkt och ser lugn och fin ut men jag begriper inte hur hon fått plats med så himla många bebisar i den där lilla magen!


Iowhai



Pappa Snusmumrik

   


Snusis har gett många fina bebisar sen tidigare och jag hoppas verkligen att de här blir lika fina som t ex Jukka, som ju är en av sönerna han fick med Satine.

Iowhai är helt oprövad men jag har svårt att tro att hennes små skulle bli konstiga på något sätt.   

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards