Alla inlägg den 17 april 2011

Av inka - 17 april 2011 22:15

Cruellas ungar håller som bäst på att öppna ögonen. Här borde jag förstås ha bjudit på en bild, men det får allt vänta till en annan dag.   

Av inka - 17 april 2011 16:57

Hur mycket småsand och damm kan ett par hundar dra in per dag den här tiden på året egentligen? Arrak och Lucy jobbar på att undersöka saken och jag jobbar på att avlägsna det.

Hundarna har också varit otroligt duktiga idag och inte bara dammsugit bilen utan även tvättat utsidan. Åtminstone har de varit medhjälpare. Inspektörer, kanske man kan säga. Arrak hittade en snöhög att ligga i. Lucy har aldrig varit en snödyrkare av hans mått, så hon nöjde sig med en fläck o-gräsig gräsmatta. Försöken att gräva sig en mysig sovgrop avbröts dock av en vrålande matte.


Ovan nämnda matte ska idag flytta gouldsungarna från föräldrarna och återställa balansen i burarna, nu när häckning bara sker i häckburarna. Alltså ska kanarierna och de vuxna gouldsen, plus de två gouldsungarna från de första kullarna som ska behållas, flytta in i vardagsrummet. Gouldsungarna ska in i stora buren tills de färgat ut och kan säljas.

Tyvärr dog den lilla blåryggade ungen. Det var väldigt synd. Jag trodde faran var över med den då den vuxit ikapp de andra och verkade fräsch. Något måste ju ändå ha gått snett eftersom den ändå dog hux flux. Nåja, förhoppningsvis kommer fler kullar på föräldrarna och med lite tur blir det fler blåryggade. Inte för att det är något jag tänker satsa speciellt på men det är ju faktiskt lite kul när det dyker upp mitt i en kull normalfärgade.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards