Alla inlägg den 18 april 2011

Av inka - 18 april 2011 19:16

Min lilla undulat, Inka, har nu lagt sitt fjärde ägg. Hon jobbar på bra!


Cruellas ungar växer och växer och äter. Idag tog jag bild på en liten kisande knatte, som inte alls vill sitta i nån hand!

 

Nog är de allt söta.


Filifjonkan har bara fem ungar kvar nu. Hoppas de får fortsätta leva. 


Idag händer det sannerligen inte mycket här hemma. Vi har vilodag jag och hundarna. Fåglarna härjar förstås på som vanligt. Kanarierna Fenix och Amie har börjat flirta men eftersom de nu sitter i en bur med alla gouldsen, måsfinkarna och två andra kanariehanar så kan de glömma att de ska häcka. De har fått testa tidigare i vår men då har de inte parat sig ordentligt en enda gång tror jag. 

De andra jag känner som har just kanarier har inte heller haft tur alls med dem. Vill de inte häcka så dör ungarna. Det är så tråkigt när det är så. Jag ville ha samma flyt som jag hade förra våren. Då gick allt som smort. 

Nåja, djuren måste få fixa det där själv. Det är inte annat än att acceptera och försöka senare igen.

Presentation

Jag bloggar om mitt liv med mina djur. Hemma hos mig händer alltid saker och även om dagen går i grått, så får alla dessa personligheter mig att le.

För er som känner mig så vet ni redan att jag har ett eget litet zoo hemma och att det snarare växer än

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards